Birkas

, , , , , , , , , , , ,

Nesen atklāju, ka pretrunīgās intences, kas mani brīžiem mulsina, bet brīžiem dzen izmisumā, var kategorizēt vienā brīnišķīgā veidā.  Stāstu. Ideja nav mana, taču esmu sajūsmā par to.

Skaidra lieta, ka ik viens ir kaut ko dzirdējis par Iņ un Jaņ principu jeb citiem vārdiem – sievišķo un vīrišķo principu, kas caurstrāvo it visu. Nu lūk. Es arī, protams, šo to biju palasījusi, šo to  biju paprātojusi, taču – līdz 18. decembrim nebiju pat iedomājusies, ka šie aspekti var skart manu dzīvi tik konkrēti.

Pēc jogas nodarbības runājām par šo un to, un vienā jaukā brīdī viena no meitenēm dalījās savā pieredzē – esot apmeklējusi kādu tantras nodarbību, kurā (pēc visādu vingrinājumu veikšanas) dalībnieki mudināti vizualizēt savu sievišķo un vīrišķo aspektu un to aprakstīt. Jau minētā meitene to arī darījusi, un “iegūtais rezultāts” (sauksim to tā) vienlaicīgi viņu gan pārsteidzis, gan ļāvis labāk sevi izprast un pieņemt.

Šis stāsts mani “ķēra kā zibens no skaidrām debesīm” jeb bija “kā punkts uz “i”” – pēkšņi “viss nostājās savās vietās” (un tieši tik dramatiski es arī sajutos). Es ieraudzīju –

Viņš (jeb mans vīrišķais aspekts) – ir disciplinēts, askētisks, prātīgs, tiešs un mērķtiecīgs. Viņam patīk lasīt grāmatas, būt vienam, klusums. Analītisks un stratēģiski domājošs. Mūks cīnītājs. Dzīvo viens. Nekāda seksa. Mērķis: izzināt patiesību. Vārds: Aleksandrs.

Viņa (jeb mans sievišķais aspekts) – mīl izklaides, mūziku, vīriešus un baudas. Varētu mīlēties dienām. Dievina “burziņus”,  mīl mūziku un dejot; patīk košas krāsas un “grabuļi”. Jutekliska. Estēte. Maiga. Viltīga. Mērķis: izbaudīt. Vārds: Lēna (ar šauro “ē”) jeb Helēna.

Protams, savā ziņā tas viss ir izdoma un konstrukcijas, taču tam nav nozīmes. Nozīme ir tam, ka šie abi tēli, spilgti izgaismojoties, man labāk ļāva saprast, kas ar mani notiek. Citiem vārdiem, tēliem ir nozīme pielietojumā – tam tie ir domāti un tam tie ir derīgi. (Kā jebkurš mīts, leģenda vai pasaka – tie visi var mums palīdzēt aptvert un apzināties vietu, kur esam; tēli un to attiecības ir  kā karte, kas jāprot lasīt).

Un es sapratu: nav starp viņiem sadarbības un savstarpējas pieņemšanas. Tā nu ir sanācis, ka mans vīrišķais aspekts pēdējos gados ir pamanījies uzurpēt varu un apspiest sievišķo aspektu. Taču jebkuru spēku (enerģiju) nevar saspiest bezgalīgi ilgi, vienā brīdī sākas pretējs process – tā tas vienkārši notiek.

Un es sapratu: Aleksandrs (mans vīrišķais aspekts) ir pārāk bargs pret Helēnu (mans sievišķais aspekts), tāpēc viņa ir tik “traka”, nepieradināta un reizēm ļauna.

Un vēl es sapratu, kāpēc tik nosacīti ilgi esmu pamanījusies integrēt savā dzīvē jogu – jo tā patīk viņiem abiem. Aleksandrs novērtē pašdisciplīnu, prāta skaidrību un mieru, ko var sniegt vingrinājumi un meditācija, savukārt Helēna jūsmo par jogas ietekmi uz ķermeni – tas vienkārši kļūst skaistāks, un viņai tas patīk.

Tā kā viens no meditācijas blakus efektiem ir visa neredzamā izgaismošana, Helēna kļūst izpaustāka. Aleksandru visas šajā izgaismošanas procesā iegūtās atziņas (vai notikumi, kuros “iekuļas” Helēna), saprotams, šokē, jo viņa vērtības ir pilnīgi citādas, nereti –  pretējas.

Skaidrs, ka atslēgs vārds visā šajā procesā ir “vienotība” jeb integritāte. Būdami tik dažādi,  viņi viens otru papildina. Kļūdami apzināti, viņi mazina risku tikt izpausti neapzinātā un destruktīvā veidā.