Birkas

, , ,

Es nezinu, cikos šorīt pamodos. Tas noteikti nebija rīts, jo spraugā starp aizkariem vīdēja koši zilas debesis. Es ilgi staipījos. Tad murcīju kaķi. Tad atvēru aizkarus, gulēju un skatījos debesīs. Ilgi.

Iegāju dušā, izdzēru glāzi ūdens, saģērbos. Gāju uz tirgu. Ārā bija saulains un sutīgs. Jau pēcpusdiena. Nopirku pirmos ķiršus, ko ieraudzīju. Pagaršoju pirms tam, bija saldi. Man nepatīk neko vilkt garumā. Ja man patīk, es ņemu. Es neveicu ilgstošas izpētes un salīdzināšanas. Mani tas garlaiko. Man tādos brīžos ir sajūta, ka es tērēju savu laiku. To var izlietot arī labāk. Runājot ar kādu cilvēku, ar ko saruna nes nemitīgus atklājumus. Skatoties uz dīķi  vai kanālu, vai upi, vai jūru – kā ūdens viļņi nomaina cits citu. Ejot pa ielu un vērojot mājas un pretimnākošos cilvēkus. Klausoties mūziku, kas atved mani atpakaļ pie sevis pašas.

Nopirku ķiršus, nektarīnus, meža zemenes. Mājās visas nopirktās meža zemenes iebēru bļodiņā ar Rūjienas saldējumu. Ēdu, klāt piekožot ķiršus. Noskatījos kādas filmas nobeigumu. Spēji sāku raudāt, kad galvenajai varonei teica, ka viņai nav jāatkārto citu jau pieļautās kļūdas. Viņai ir izvēle – pašai sava. Pieļaut savas kļūdas. Nezinu, kāpēc sāku raudāt. Varbūt par maigumu, ar kādu galvenā varone tika palaista vaļā no fatālās sekošanas nolemtam liktenim.

Pārģērbos un aizbraucu ar riteni līdz Ķīšezeram. Liepziedi visi jau nobiruši, gaiši brūns, čabošs ziedlapu klājiens. Braucot tiem pāri, nāsīs iesitās salda smarža. Tas mani pārsteidza.

Atbraucu mājās un gāju karstā vannā. Pirms tam sajaucu melnos mālus ar madeļu eļļu, noklāju ar to ādu. Man patīk sajūta, kad māls pamazām izkalst un sīvi savelk ādu. Man patīk sajūta, kad karstais ūdens līmenis pamazām ceļas un noskalo mālus. Man patīk sajūta, kad, pēc vannas skalojoties dušā, vēsais ūdens asi cērtas pret ķermeni.

Tagad skatos filmu par Odriju Hepbernu un rakstu. Man viņa ļoti patīk. Tik skaista. Un filmā aktrise, kas tēlo Odriju, ir gandrīz tik pat smalka, eleganta un ieturēta. Es neesmu tik ieturēta. Tik mierīga un prātīga.